Přeskoč navigaci

Nintendo 3DS podruhé

Jelikož si myslím, že je Nintendo 3DS naprosto revoluční věc, je tu pokračování z minula.

Nintendo tím malým zázrakem, z kterého jsou v zahraničí úplně u vytržení, prakticky poslalo 3D brýle do šrotu - což je teď už úplně jasné.

Doporučuji čas 0:50 nebo 2:20.

To ale není vše. Nyní se na veřejnost dostala informace, že GPU (tedy grafika) je od firmy Digital Media Professionals (DMP), což je malá japonská firma, která se tímto krokem stala neuvěřitelně bohatou. Je to celkem překvapivý krok, jelikož se jedná o firmu (do dnešního dne) relativně neznámou. Ale když se člověk podívá na její produkt Pica200, což je ten zázrak, uvidí, že z pohledu velkého N se jedná o celkem logický krok.

Pokud člověk zná trošku historii jejich (jako N) zařízení, wii, že Nintendo vždycky dělalo kompromisy ohledně výkonu jejich HW, a že jejich HW nebyl nikdy prodáván se ztrátou (na rozdíl od MS nebo Sony). A to i přesto, že samo Nintendo se označuje za prakticky SW firmu (a při pohledu na tu baterii jejich studií to je pravda) a HW dělá proto hlavně pro sebe.

Pica200

Tentokrát je to podobné. Pica 200 se poprvé nenápadně objevilo v roce 2006 na jedné výstavě (odtud také je jediné realtime demo, překvapivě od autorů Future Marku - viz obrázek), takže se nejedná o žádnou brutální novinku. Ono to dává i smysl, jelikož podle informací to nebyla žádná legrace dát dohromady s 3D zobrazením. Přesto se ale nejedná o žádné ořezávátko.

Z té doby taky pochází údaj o 15,3 milionu polygonů /sekundu při nativním frekvenci 200MHz, což není na rozlišení 2x400x240 zas tak málo.

Odbočka: Připomínám, že předchozí generace, tj. Nintendo DS mělo limit 2048 trojúhelníků / scénu, což je opravdu velký rozdíl. Jen pro orientaci, Nintendo DS má dva ARM procesory: ARM9 je hlavní a má 66MHz, ARM7 je vedlejší (obsluha zvuku, vstupu dotykového displeje, WiFi, popř. pro kompatibilitu s předchozí generací atd.). Ale programovalo se pro to hezky, je to fakt moc hezky vymyšleno. Takže upgrade je obrovský.

Ale zpět k Pica 200 (což je celá řada GPU). Na neogaf je dostupný PDF z roku 2008, kdy se už říká, že limit je 40 miliónů polygonů /sekundu, ale jen při 100MHz, a teď pozor při spotřebě 0.5 - 1mW /MHz, což je naprosto úžasné. Jelikož se jedná o zařízení, kde je výdrž baterií primárním cílem, není divu, že Nintendo zvolilo tento chip.

Ohledně CPU není nic známo, ale jelikož má Nindendo 3DS být kompatibilní s DS, očekává se přítomnost ARM procesorů (teď jde jen o to, zda budou 2 nebo 3). Pro kompatibilitu s DS je třeba ARM9 a ARM7, a teď jen zda bude i třeba ARM11, nebo jen ARM9 bude brutálně taktován. Čas ukáže. Každopádně se jedná o moc zajímavé zařízení. Cena je zatím odhadována pod 200$.

zdroj, DMP

Jaggni to|Linkuj

Komentáře k tomuto článku



Prosím o dodržovaní určitých pravidel (tj. žádné neslušné texty, reklamy a tak prostě podobně). Komentáře porušující tyto pravidla budou odstraněny.

Před vložením komentáře je nutno provést náhled, jedná se o ochranu proti spamu.

 

Vložení komentáře
  
 
 

 

© NetCode.cz, 2006-9 | Všechna práva vyhrazena
Provozováno na mém pikoCMS, vygenerováno: 26.9.2017 4:04:05

O mně

Informace o mé maličkosti a kontakt.

Lokální tagy

amd(1) amiga(1) apple(1) aspnet(2) audio(1) borland(5) C64(1) codegear(12) delphi(39) dotnet(9) dvd(1) electone(1) embarcadero(1) emulator(11) firebird(2) flash(1) freepascal(5) gamecube(3) gigabyte(2) google(3) hardware(48) holografie(1) homebrew(29) hry(12) ibm(14) iphone(7) jidlo(1) komponenty(1) konzole(15) latex(1) lenovo(17) migrace(1) modchip(3) moje(9) mplayer(3) mssql(1) multi-touch(3) native-api(1) navody(23) nintendo(53) Nintendo3DS(2) nintendo64(6) NintendoDS(15) onestation(2) opera(1) ot(1) palm(1) pascal(1) pdf(1) pic(2) pmd85(1) pocitace(1) print-server(2) programovani(21) programy(25) R400(1) recenze(6) retro(1) satelit(1) seamonkey(5) snes(3) svepomoci(1) technika(1) thinkpad(20) usb(1) video(3) vs(3) vykriky(12) web(7) webdesign(8) wii(83) wiimote(13) wiiware(1) wiki(2) windows(7) windows-mobile(1) wl500g(2) wtf(8) zivot(1) ZX-Spectrum(5)